iwantout

Noskvalster

Kategori: Allmänt

I förrgår hade Melker alla symtom för noskvalster. Så jag tyckte det var lika bra att ringa till veterinär för att få råd. Jag sa att jag misstänkte noskvalster och hon som jag pratade med höll med om detta.  För att börja behandla var vi tvugna att komma till veterinären och göra en undersökning. Jag sa att jag tänkte vänta över helgen eftersom Melker inte var speciellt störd av det och det bara märktes lite utomhus.
Igår märktes dock ingenting så han kanske hade något annat i näsan som störde. I vilket fall har jag fått annat tips på vad som kan hjälpa om det fortsätter :)
 
Det dryga med det hela är att om hunden ska behandlas med det som vet. föreslog måste hunden undersökas av veterinär först. Det tycker jag är konstigt eftersom det nästan är omöjligt att ställa en diagnos på noskvalster. Den ställer man enbart på symtom. Och det hade jag ju redan gissat mig till innan jag ringde. Det känns ju drygt att betala ca 500-600kr för att få en eventuell diagnos som jag redan ställt själv tycker jag. Dessutom kan ju inte veterinären ens se symtomen om hen inte följer med på en promenad, vilket inte lär hända. Så det skulle ändå bara vara på mina ord diagnosen ställs! Hänger ni med?
 
Men skulle Melker behöva behandlas med det vet. föreslog skulle jag självklart ta den kostnaden! Hans välmående kommer ju före mitt stora ego såklart!
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Ja det var ett skämt förstås =)

    2013-04-20 | 13:32:59
    Bloggadress: http://stjarnstralar.blogg.se
  • Camilla Danielsson säger:

    Men lilla sötnosen då på 40kg ;).. Hoppas det går över med eller utan behandling.. Skönt att han inte linder av det så mkt i alla fall

    2013-04-21 | 11:01:20
    Bloggadress: http://bbqridtravare.blogg.se/
  • fridan säger:

    haha jag läste order som nåsskvalster och undrade "vad sjutton är det??". men sen så läste jag rätt haha! hoppas det inte är ngt i alla fall :)

    sv: hehe njäe, jag får nog inse snart att kalle faktiskt aldrig blir trött :)

    2013-04-21 | 17:52:25
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se
  • Camilla säger:

    Gud vad skönt =D!!!

    Ska spana in den sidan ;) tack

    2013-04-23 | 08:19:40
    Bloggadress: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här: